info
Electrical energy' is precious, Start to save energy today. Dont postpone for tomorrow..! -Consumer Facilitations Portal

Consumer Grievances Redressal Forum(CGRF)

04896-263709 [Consumer Care]

Home
Contacts
Downloads
Notices
  • Consumer Grievances Redressal Forum(CGRF) for UT of Lakshadweep has been established under Section 42(5) of the Electricity Act 2003 and it was functioning in Kavaratti Island from 2010 onwards. Any Consumer not satisfied with the response of Electricity Department / Licensee to his/her complaint or grievance, can file a complaint with the Consumer Grievances Redressal Forum (CGRF).

    ഇലക്ട്രിസിറ്റി ഉപഭോക്താക്കളുടെ ശ്രദ്ധയ്ക്ക്

    The Electricity consumers may send their complaints in writing on plain white paper to the Chairperson, CGRF either in person or by post or bye-mail (hard copy to be followed) to the address shown below.

    The Chairperson, CGRF for Electricity, UT of Lakshadweep, Near Power House, Kavaratti -682555. Phone:-04896-262616. Email:-cgrf.ld@gmail.com Web:-www.powerlak.gov.in

    The complaint shall contain name of the complainant, Consumer number, Postal address, Phone number, Email ID if any, name of the Electricity office to which the complaint pertains, evidences if any etc. No fee or Court fee stamps are required. Advocates are not required. Complaints will not be entertained if any case is pending before any other Forum / Court on the same grounds.

    If the complainant is aggrieved by non-redressal of the grievances by CGRF, he/she may make representation to the Electricity Ombudsman in the specified format within 30 days from the date of receipt of the decision ofCGRF in the following address.

    The Electricity ombudsman for State of Goa & UTs, 2nd Floor, HSIIDC office Complex, Vanijya Nikunj, Udyog Vihar, Phase V, Gurgaon, Haryana-122016.

    The Joint Electricity Regulatory Commission's Regulations for State of Goa and UTs are available at JERC website:-www.jercuts.gov.in.

    NB: Please attend the Electricity Consumer Awareness classes

    നിങ്ങളുടെ പരാതികള്‍ പരിഹരിക്കുന്നതിനായി ജോയിന്‍റ് എനര്‍ജി റെഗുലേറ്ററി കമ്മീഷന്‍(JERC) ലക്ഷദ്വീപ്‌ ഭരണകൂടവുമായി ചേര്‍ന്ന്‍ കണ്‍സ്യൂമര്‍ ഗ്രീവന്‍സസ് റിഡ്രസല്‍ ഫോറം (CGRF) 2010-ല്‍ കവരത്തിയില്‍ സ്ഥാപിച്ചിട്ടുള്ളതാണ്.

    ഇലക്ടിസിറ്റി ഉപഭോക്താക്കളുടെ പരാതികള്‍ക്ക്‌ ബന്ധപ്പെട്ട ഓഫീസര്‍മാരില്‍ നിന്ന്‍ പരിഹാരം ലഭിക്കാതെ വന്നാല്‍ കണ്‍സ്യൂമര്‍ ഗ്രീവന്‍സസ് റിഡ്രസല്‍ ഫോറത്തെ (CGRF) സമീപിക്കാവുന്നതാണ്.

    നിങ്ങളുടെ പരാതികള്‍ വെള്ളക്കടലാസില്‍ എഴുതി രേഖകള്‍/തെളിവുകള്‍ സഹിതം നേരിട്ടോ പ്രതിനിധി‍ വഴിയോ തപാല്‍ മുഖേനയോ (വക്കീല്‍, മുക്ത്യാര്‍ എന്നിവരെ ആവശ്യമില്ല) പരാതിപ്പെടാവുന്നതാണ്, ഫീസുകള്‍ ഒന്നും തന്നെ ആവശ്യമില്ല അടയ്ക്കേണ്ടതില്ല

    വിലാസം
    ചെയര്‍ പേഴ്സണ്‍ , കണ്‍സ്യൂമര്‍ ഗ്രീവന്‍സസ് റിഡ്രസല്‍ ഫോറം (CGRF) , പവര്‍ ഹൌസിനു സമീപം, കവരത്തി- 682555 ഇ-മെയില്‍ : cgrf.ld@gmail.com

    കൂടുതല്‍ വിവരങ്ങള്‍ക്ക് ബന്ധപ്പെടുക

    അഡ്വക്കറ്റ് കെ. കെ. കുഞ്ഞികൃഷ്‌ണൻ ചെയര്‍ പേഴ്സണ്‍ –CGRF   ഫോണ്‍–04896-262616
    ശ്രീമതി സുനിദ ഇസ്മായിൽ കെ.ആർ.ബി. മെമ്പര്‍, CGRF         ഫോണ്‍–94476 02786
    ബോധവല്‍ക്കരണ ക്ലാസുകളില്‍ പങ്കെടുക്കാന്‍ അഭ്യര്‍ത്ഥിക്കുന്നു.
  • Consumer Grievances Redressal Forum
    Department of Electricity,
    U T of Lakshadweep
    1st Floor,Electrical Sub Division
    Near Power house, Kavaratti-682555
    Ph- 04896-262616
    Email- cgrf.ld@gmail.com
    Adv. K.K KunhiKrishnan,
    Chairperson
    Ph: +919961848808
    Smt. Sunidha Ismail K.R.B,
    Member
    Ph: +919496196167
  • Format for representation before Electricity Ombudsman.This Form can be downloaded from here.

    DownLoad pdf file

Save energy

Saving electricity doesn't just save money, it also saves the environment.

Solar Energy

development of affordable, inexhaustible and clean solar energy technologies will have huge longer-term benefits.